AKSI HARIMAU MALAYA

AKSI HARIMAU MALAYA :
PERSAHABATAN ; -
KELAYAKAN PIALA ASIA : 26

AKSI HARIMAU MUDA :

03 September 2012

KOSMO : Wan Zack Ketepi Sentimen Peribadi

WAN ZACK (kiri) turut mencatat nama sebagai penjaring pada aksi menentang Singapore Armed Forces pada saingan Liga Singapura semalam.
Oleh NAN HIDAYAT NAN AZMIE
hidayat.azmie@kosmo.com.my

PELEDAK berbisa Harimau Muda, Wan Zack Haikal Wan Noor jelas tidak memikirkan sentimen 'luar padang' berhubung masa depannya bersama kelab divisyen tiga Jepun, FC Ryukyu.

Buktinya, Wan Zack, 21, berjaya meledak satu gol ketika membantu Harimau Muda 'mengerjakan' Singapore Armed Forces dengan keputusan 4-1 dalam aksi Liga Singapura (Liga S) di Stadium Yishun, Singapura malam kelmarin.

Menurut Wan Zack, dia sentiasa percaya kepada rezeki yang dianugerahkan Tuhan, justeru tidak bermakna konsentrasinya terjejas meskipun belum mendapat sebarang pengesahan 'hitam-putih' daripada kelab yang berpangkalan di Okinawa itu.

"Sejujurnya saya gembira dengan pengalaman yang diraih sepanjang berada di Jepun tetapi jika dipilih sudah tentu ia cukup mengujakan.

"Saya percaya rezeki berada di mana-mana tidak kira di Jepun mahupun di Eropah, seandainya masa masih belum tiba saya mahu fokus bersama Harimau Muda dalam saingan Liga S terlebih dahulu," katanya kepada Kosmo!.

Misteri mengenai masa depan Wan Zack bersama rakan sepasukannya, Wan Zaharulnizam Wan Zakaria, 21, bersama FC Ryukyu masih belum ternoktah biarpun latihan pemilihan selama 19 hari bersama skuad kendalian Takeo Matsuda itu telah pun berakhir pada 28 Julai lalu.

Dalam pada itu, Wan Zack juga tidak meletakkan sasaran tertentu untuk muncul sebagai penjaring terbanyak Liga S musim ini biarpun telah meledak empat gol bersama Harimau Muda setakat ini.

"Kalau sentiasa menjaringkan gol sememangnya bonus, cuma saya lebih menumpukan perhatian membantu Harimau Muda untuk sekurang-kurangnya menamatkan saingan di tangga kelima liga musim ini," jelasnya sambil memberitahu tidak lagi dibelenggu kecederaan harmstring paha kanannya sebelum ini.

Dalam perlawanan kelmarin, seorang lagi penyerang berbisa negara, Ahmad Hazwan Bakri juga kembali menemui sentuhan selepas meledak hatrik sekali gus muncul penjaring terbanyak Harimau Muda dalam aksi Liga S dengan enam gol setakat ini.

Gol saguhati Armed Forces pula dijaringkan Mislav Karoglan pada masa kecederaan. Dengan kemenangan itu, skuad kendalian Ong Kim Swee kini melonjak ke tangga keempat Liga S dengan 32 mata selepas 17 perlawanan.

Ia merupakan aksi terakhir anak-anak buah Kim Swee dalam saingan Liga S sebelum 'berehat seketika' bagi menyertai kejohanan jemputan Piala SCTV di Indonesia selama lima hari bermula 6 September depan.

Mereka hanya akan kembali meneruskan perjuangan dalam saingan Liga S menentang Home United di Stadium Yishun pada 15 September depan.

Kesibukan jadual Harimau Muda juga tidak berakhir di situ sahaja apabila mereka bakal menyertai satu lagi kejohanan jemputan iaitu Newspaper Cup di Vietnam pada Oktober depan.

No comments:

Post a Comment