AKSI HARIMAU MALAYA

AKSI HARIMAU MALAYA :
PERSAHABATAN ; -
KELAYAKAN PIALA ASIA : 26

AKSI HARIMAU MUDA :

07 September 2012

JEMPUTAN : Piala SCTV, Indonesia

Skuad Harimau Muda akan menyertai jemputan SCTV CUP (Sempena Ulangtahun Stesen TV Indonesia) bermula 9-10 September ini di Jakarta, Indonesia. Sebanyak 4 Kumpulan akan bertanding iaitu Skuad Indonesia, Skuad Indonesia B22, Skuad Korea Utara dan Skuad Harimau Muda (HM).
 
KEPUTUSAN :

09.09.2012 - Harimau Muda (1) vs Garuda Muda (0) 
10.09.2012 - Indonesia (0) vs Korea Utara (2)
 
Korea Utara - Juara Piala SCTV 2012
HM Juara Piala SCTV 2012 (kategori U22)

harimau muda juara scv cup 2012
 
Sumber Bharian:

Skuad Kim Swee tanpa lapan tonggak

Skuad B-22 negara bakal menghadapi perlawanan jemputan Piala SCTV menentang skuad B-22 Indonesia di Gelora Bung Karno, Jakarta, Ahad ini tanpa lapan tonggak utama.

Namun ia mahu dilihat dari sudut positif buat pengendalinya, Ong Kim Swee yang akan mencuba pemain baru dipanggilnya sama ada mampu menangani tekanan suasana perlawanan sebagai bayangan awal menjelang Sukan SEA 2013 di Myanmar.
Empat pemain - Fadhli Shas, Wan Zack Haikal Wan Nor, Gary Steven Robbat dan Zubir Azmi kini bersama skuad kebangsaan untuk aksi persahabatan antarabangsa menentang Vietnam di Stadium Shah Alam, 11 September ini, manakala empat lagi pemain - Rozaimi Abd Rahman, Fandi Othman, Azrif Nasrulhaq Badrul dan Ashri Chuchu kini mengalami kecederaan.

Tanpa lapan pemain utama, saya perlu positif untuk menilai pemain lain yang mampu menjadi pengganti jika ada kecederaan berlaku menjelang Sukan SEA tahun depan. Jika mereka gagal beraksi baik di Gelora Bung Karno (Ahad ini), sukar untuk mereka main di Myanmar nanti. Saya jangka satu perlawanan sengit dengan skuad B-22 Indonesia nanti, kata Kim Swee.

No comments:

Post a Comment