AKSI HARIMAU MALAYA

AKSI HARIMAU MALAYA :
PERSAHABATAN ; -
KELAYAKAN PIALA ASIA : 26

AKSI HARIMAU MUDA :

11 July 2013

METRO - Hanya berlatih sendiri

Kuala Lumpur: Hasrat untuk menyaksikan Harimau Malaya mengadakan sekurang-kurangnya satu aksi persahabatan antarabangsa dalam sesi latihan kali ini tidak kesampaian apabila tiada pasukan yang mampu memenuhinya.

Pengurus skuad negara Datuk Subahan Kamal menjelaskan usaha untuk mendapatkan Myanmar, Laos dan Kemboja sebagai persediaan menentang Chelsea FC pada 21 Julai nanti tidak kesampaian kerana negara berkenaan mempunyai perancangan tersendiri dan sukar memenuhi permintaan skuad negara.

“Bukannya mereka tidak mahu mengadakan perlawanan menentang skuad negara namun semua harus sedar ia bukanlah sesuatu yang mudah untuk dilaksanakan. Kami terpaksa akur seandainya permintaan kita untuk mengadakan perlawanan persahabatan tidak terima,” katanya.

Kegagalan perlawanan antarabangsa untuk sesi latihan hampir sebulan bermula esok menyaksikan anak buah jurulatih Datuk K Rajagobal akan menentang kelab Thailand, Chonburi FC (16 Julai) sebagai galang ganti untuk persediaan menentang Chelsea FC sebelum kunjungan ke negara Matahari Terbit menentang dua kelab utama Jepun yang beraksi di (Liga Jepun) J-League iaitu Shimizu S Pulse (25 Julai), Shonan Bellmare (27 Julai) dan satu kelab bahagian dua J-League pada 31 Julai sebelum kembali ke tanah air menentang FC Barcelona pada 10 Ogos.


Skuad negara sebelum ini mendapat perhatian ramai apabila mengadakan tiga aksi persahabatan menentang kelab bahagian dua di Australia dengan laporan yang mengatakan salah sebuah pasukan berkenaan menggunakan pemain sambilan

No comments:

Post a Comment