AKSI HARIMAU MALAYA

AKSI HARIMAU MALAYA :
PERSAHABATAN ; -
KELAYAKAN PIALA ASIA : 26

AKSI HARIMAU MUDA :

04 February 2013

KOSMO - Harimau Muda Hadapi Ujian Getir

KIM SWEE (tengah) dalam persiapan awal membentuk skuad terbaik bagi menghadapi temasya Sukan SEA 2013 di Myanmar penghujung tahun ini.
GOLD COAST, Australia - Jurulatih Harimau Muda, Ong Kim Swee membayangkan skuad kendaliannya bakal mengharungi satu ujian getir ketika berdepan juara Liga Australia, Brisbane Roar pada aksi persahabatan esok.

Kim Swee memberitahu, aksi menentang kelab gergasi Australia itu amat penting bagi menentukan sejauh mana kemampuan anak-anak buahnya.

"Sudah tentu saya menjangkakan ia adalah satu perlawanan sengit dalam siri perlawanan persahabatan Jelajah Australia kami.

"Saya percaya tidak kira pemain simpanan atau utama (Brisbane Roar), mereka memiliki kualiti yang cukup tinggi dan apa yang saya akan lakukan selepas tiga perlawanan awal, saya akan menilai (prestasi) kesemua pemain-pemain.

"Jadi pemain yang menunjukkan prestasi terbaik sepanjang tiga perlawanan lalu akan diturunkan dalam kesebelasan utama untuk aksi terakhir persahabatan kami di Australia kali ini.

"Saya juga berharap pemain-pemain yang diturunkan nanti dapat belajar sesuatu terutama daripada kesilapan yang dilakukan ketika menentang Brisbane Olympic semalam (kelmarin)," kata Kim Swee kepada pemberita semalam.

Skuad kendalian Kim Swee membuka langkah kanan dalam siri perlawanan persahabatan di Australia apabila membelasah kelab Palm Beach Sharks 5-1.

Harimau Muda terus garang apabila membenam cabaran kelab Divisyen Dua Liga Australia, Brisbane Lions 2-1 hasil jaringan Izzaq Faris Ramlan dan Rozaimi Abdul Rahman.

Bagaimanapun, rentak cemerlang Harimau Muda tersekat apabila tewas 1-2 kepada Brisbane Olympic kelmarin.

Kim Swee turut memaklumkan bahawa anak-anak buahnya dijangka menentang skuad muda Slovakia dan Myanmar selepas pulang dari Australia kelak.

"Saya mahu pemain-pemain mengambil perlawanan (menentang Brisbane Roar) sebagai satu pertemuan yang penting sebelum kita akan menentang Myanmar di Yangon pada 22 Februari depan.

"Saya juga difahamkan, skuad Bawah 21 Tahun (B-21) Slovakia telah memberikan maklum balas untuk bertemu dengan Harimau Muda. Mereka dikatakan telah bersetuju untuk menentang kita pada 22 Mac depan.

"Apabila saya kembali ke Kuala Lumpur, saya akan cuba mendapatkan keputusan rasmi mengenai perkara itu," katanya.

No comments:

Post a Comment